Karta zgonu wydawana jest przez sekretariat Zakładu Medycyny Sądowej. Jest ona dokumentem niezbędnym do uzyskania Aktu Zgonu, który jest wystawiany w Urzędzie Stanu Cywilnego.
Kartę zgonu może odebrać najbliższa rodzina osoby zmarłej. Prawo do odbierania karty zgonu mają również osoby upoważnione przez najbliższą rodzinę.
Do wydania karty zgonu konieczny jest dowód osobisty osoby zmarłej oraz dowód osobisty osoby odbierającej kartę zgonu.
Karty zgonu wydawane są wyłącznie na podstawie dowodu osobistego osoby zmarłej w godzinach 8:00 - 15:00, w sekretariacie Katedry i Zakładu Medycyny Sądowej i Toksykologii Sądowo-Lekarskiej SUM w Katowicach, ul. Medyków 18, budynek C-2, piętro III.
W celu zarejestrowania karty zgonu i uzyskania odpisów aktu zgonu należy udać się do Urzędu Stanu Cywilnego właściwego rejonowo dla miejsca zgonu.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wszystkie czynności identyfikacyjne, w tym zmierzające do rozpoznania osób o nieustalonych personaliach, leżą w gestii Wymiaru Sprawiedliwości, tj. Policji i Prokuratury i są prowadzone wyłącznie w obecności i pod nadzorem funkcjonariuszy tych służb.
Okazanie NN zwłok znajdujących się w prosektorium Zakładu Medycyny Sądowej dokonywane jest wyłącznie w obecności funkcjonariusza Policji.
Do Katedry i Zakładu Medycyny Sądowej przywożone są zwłoki skierowane przez Prokuratury Rejonowe z województwa śląskiego. Prosektorium Katedry i Zakładu Medycyny Sądowej i Toksykologii Sądowo-Lekarskiej SUM w Katowicach przyjmuje zwłoki całodobowo.
Odbiór zwłok:
Wydawanie zwłok odbywa się w godzinach pracy prosektorium, w dni powszednie, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym
Ubieranie zwłok nie należy do obowiązków pracowników prosektorium tut. Zakładu